Re: OFF
Elküldve: 2021. szeptember 16., csütörtök 12:02
Dudálj, villogj, anyázz, köpd le.
Az olyan magyaros.
Az olyan magyaros.
Kurva egyszerű, húzódj amennyire lehetséges még oldalra és áll meg. Te nem tudsz hovamenni egy autóval, ő kisebb, mobilisabb, kerüljön ki. Ha annyira nem fér el melletted az úton, akkor felmegy a járdára aztán vissza, nem nagy történet._Bushido_ írta:Lehet hülye kérdés, de egy próbát megér:
Adott egy egyirányú szűk utca a belvárosban. Aminek a jobb oldalán halszálka módon állnak az autók (amik között persze van hosszabb is), de az idióta városvezetés szembeforgalomként biciklisávot csinált... Kérdem én, ha szembejön a biciklis, én meg nem tudok hova menni (balra pici járda, jobbra az autók), akkor mi a teendő? és akkor még a bicajos van felháborodva, hogy nem adok neki utat, hogy tovahaladjon..
A szomszédunkba költötött pár éve egy erdélyi házaspár 3 bűn rossz gyerekkel. Az apuka ausztriában mentőorvos (asszem, nem beszéltünk velük soha, szembeszomszéd mondta), a nő KÉT takarítónőt tart, mert ő nem hajlandó megcsinálni semmit. Nő is a feneke... XD de a gyerekeknek minden meg van véve, már drónt is kaptak, pár év és nem tudnak már mit venni nekik, az udvar is teljesen be van építve: mászóka, medence, kosárpálya, csúszda, trambulin. Szóval eléggé el vannak kapatva és legtöbbször nem is hallgatnak az anyjukra.csababarca írta:Teljesen egyetértek, a támogató légkör otthon nagyon fontos.Realista24 írta:
Ez megint egy másik eset. Én a szülőt, mint segítség jelöltem meg, hogy a gyerek figyelme, szorgalma, érdeklődési köre megfelelő legyen.
Vannak gyerekek (az én ismertségi körömben), hogy 3 évesen beszélni sem tud nagyon.
Mert a szülők lusták voltak foglalkozni velük, egyszerűbb volt 1-2 éves kor között a kezébe nyomni a telót, és youtuben meséket nèzetni a gyerekkel.
Teljesen egyetértek, a támogató légkör otthon nagyon fontos.Realista24 írta:
Ez megint egy másik eset. Én a szülőt, mint segítség jelöltem meg, hogy a gyerek figyelme, szorgalma, érdeklődési köre megfelelő legyen.
Ez megint egy másik eset. Én a szülőt, mint segítség jelöltem meg, hogy a gyerek figyelme, szorgalma, érdeklődési köre megfelelő legyen.ANDS írta:Ebben neked teljesen igazad van. De nagyon nem szerencsés családtagot tanítani.Realista24 írta:
Szóval továbbra is tartom, hogy megműteni nem tudom a gyerekem, de a tanulásában sokat tudok segíteni.
Feleségem némettanár, mindkét fiamnak megvan németből a felsőfoka (C1), de egyiküket sem tanította.
A pedagógustársainak a gyerekét igen, mert azok sem akarták a saját gyereküket tanítani.
Szóval, aki tud tanítani, annál sem szerencsés a saját gyerekét oktatni, kivéve, ha ég a ház, és sürgős Segítség kell.
Akinek meg nem a szakmája, csak tudja a matekot, vagy tud angolul, annak lehet tehetsége a tanításhoz, és csinálhatja jól is, ösztönösen, de ez a kevés kivétel. A gyerek, főleg kamaszkorban a szüleitől fogadja el legkevésbé, hogy tanítsa őt.
Egy kivételt ismerek, amikor a szülő olyan magas szinten beszél egy idegen nyelvet, hogy azon beszél a gyerekével születésétől kezdve. Akkor az anyanyelv mellett lesz a gyereknek egy apanyelve is.
Köszi!kiserik írta: de kóstoltam ugyan azt a fajta és érettségi szintű (érett) barackot (több félét is) Spanyolországban kint a kertben (nem a kiskertben, hanem a kertészetben) fáról szedve, mint itthon és ég és föld volt a különbség.
Köszi, köszi.Realista24 írta:Hinnye, graulakiserik írta:
Fél éves a fiam. Vele még nincs sok tapasztalatom, de 39 éves koromra elég sok ismerős és családtag gyerekét láttam felnőni és bizony sokaknál előjöttek a különböző figyelemzavarok tünetei. Egyik legkárosabb a TV, telefon, tablet triumvirátus és az ideje korán elkezdett rajzfilmek nézése. Sajnos napjaink egyik leggyakoribb betegsége a digitális autizmus, ami tünetileg semmiben nem különbözik a normál autizmustól, csak ezt a TV, telefon, tablet hármas váltja ki. Ez a hármas az egyik legbrutálisabb pusztító eszköze a fejlődő idegrendszernek. Nagyon érdekes téma ez is, bár ezt még csak tanulom
De akkor még mindig ugyanazt mondjuk, a szülő a legfontosabb tényező. Legyen szó tanulásról vagy bármi másról. A jó tanár, jó oktatás ehhez csak egy óriási plusz, ami manapság nagyon ritka.
Az elektornikus dolgokkal nagyjából egyetértek, de itt megint a szülő, szülői lustaság, kényelem az, ami meghatározza ezek mértékét.
Szóval továbbra is tartom, hogy megműteni nem tudom a gyerekem, de a tanulásában sokat tudok segíteni.
Nem tisztem ezzel vitába szállni, csak a szakmám ez Publikációt én se találok, de kóstoltam ugyan azt a fajta és érettségi szintű (érett) barackot (több félét is) Spanyolországban kint a kertben (nem a kiskertben, hanem a kertészetben) fáról szedve, mint itthon és ég és föld volt a különbség.kierkegaard írta:kiserik írta:
Íz, zamat, illat és beltartalmi szempontból nagyon nagy jelentősége van hogy hol és milyen termesztés technológiával termesztenek egy adott gyümölcsöt/zöldséget. Talajösszetétel, napsütés, víz, minden összejátszik. Nálunk kiemelkedően jóízű és kíváló beltartalmi értékű gyümölcsök teremnek. Ez nem kamu. Persze az üvegházban termett mű szaroknak ugyan olyan íze/íztelensége van bárhol termeljék is azt.
Az adott gyümölcs/zöldségének íze, illata a beltartalmától függ. Ugy kell elképzelni a dolgot mint a víz esetében. Az ásványianyag összetételének különbsége miatt van eltérés egy szentkirályi és egy borsec között. Esetleg csapvíz és csapvíz között.
Most nincs előttem semmilyen valid publikáció ami mérné, hogy a különböző hazai és külföldi termesztésű zöldségekben milyen az ásványi anyagok, vitaminok aránya. Viszont abban biztos vagyok, hogy a világon mindenhol csökken ennek aránya. Az üvegházban termelt műszaroktól nem különbek. Valamivel biztos jobbak. Valamennyivel. Egy friss nagyszabású kutatás szerint nem a föld minősége teszi makrótápanyagban gazdaggá az adott növényt. A lényeg, ahogy a szervezetünkben is..a gomba - baktérium aránya. Ez sajnos nagyon eltolódott.
Az üvegházak célja pedig a fenntarthatóság. Vagy ez vagy visszaveszünk a fogyasztásból...Viszont a fogyasztásból nem fogunk visszavenni mert "nekem aztán ne mondja meg senki mennyit egyek".
funfact: Ahogy kikerül a földből a zöldség/gyümölcs fokozatosan csökken a beltartalma. Ezért is praktikusabbak ilyen szempontból a fagyasztott zöldségek.
Habár saját gyermekem sajnos nincsen, de ezt adom.Realista24 írta: a szülő a legfontosabb tényező. Legyen szó tanulásról vagy bármi másról.
kiserik írta:
Íz, zamat, illat és beltartalmi szempontból nagyon nagy jelentősége van hogy hol és milyen termesztés technológiával termesztenek egy adott gyümölcsöt/zöldséget. Talajösszetétel, napsütés, víz, minden összejátszik. Nálunk kiemelkedően jóízű és kíváló beltartalmi értékű gyümölcsök teremnek. Ez nem kamu. Persze az üvegházban termett mű szaroknak ugyan olyan íze/íztelensége van bárhol termeljék is azt.
Hinnye, graulakiserik írta:
Fél éves a fiam. Vele még nincs sok tapasztalatom, de 39 éves koromra elég sok ismerős és családtag gyerekét láttam felnőni és bizony sokaknál előjöttek a különböző figyelemzavarok tünetei. Egyik legkárosabb a TV, telefon, tablet triumvirátus és az ideje korán elkezdett rajzfilmek nézése. Sajnos napjaink egyik leggyakoribb betegsége a digitális autizmus, ami tünetileg semmiben nem különbözik a normál autizmustól, csak ezt a TV, telefon, tablet hármas váltja ki. Ez a hármas az egyik legbrutálisabb pusztító eszköze a fejlődő idegrendszernek. Nagyon érdekes téma ez is, bár ezt még csak tanulom
A növénytermesztés a szántóföldi kultúrákra vonatkozik.kierkegaard írta: rendben, akkor nevezzük állattenyésztésnek.
Íz, zamat, illat és beltartalmi szempontból nagyon nagy jelentősége van hogy hol és milyen termesztés technológiával termesztenek egy adott gyümölcsöt/zöldséget. Talajösszetétel, napsütés, víz, minden összejátszik. Nálunk kiemelkedően jóízű és kíváló beltartalmi értékű gyümölcsök teremnek. Ez nem kamu. Persze az üvegházban termett mű szaroknak ugyan olyan íze/íztelensége van bárhol termeljék is azt.kierkegaard írta:Amit leírtam de gondolom ezzel te is tisztában vagy.Swineherd írta:
Oké, de ez számomra tiszta.
Ezzel mit akarsz közölni?
A szamócát, málnát, szedret, ribizlit továbbra sem gépek fogják szedni, mert nincs hozzá technológia. Föld nélkül termesztve olyanok, mintha gazt ennénk.
A mi földünkben termelt növények továbbra is eladhatóbbak lesznek/lennének, mert van ízük.
A tengerszint alatt a hollandok mindent megtesznek azért, hogy kihozzák a legtöbbet a lehetőségeikből. Jól teszik.
Mi, a földünk által nyújtott lehetőségekkel, a sokkal jobb klímánkkal repce- és napraforgóföldekben gondolkozunk.
Az almaszedő példa csak egy rövidtávú lehetőség volt a szabolcsi földönfutók munkába állítására. Ha tudom, hogy valaki ebbe az irányba akarja elvinni az egészet, le sem írom.
Kicsit túlgondolod a hazai növénytermesztés minőségét. Nem igazán van különbség egy magyar és egy francia paprika között. Mind fossá van permetezve, mind antibiotikumos, szteroidos trágyán vagy épp mütrágyán nevelkedett és mindnek egyre rosszabb a gomba - baktérium aránya ami miatt az ásványianyag/vitamin aránya fokozatosan csökken.
Íze meg akkor lesz megfelelő valaminek ha hagyják megérni. A bolti paradicsom nem azért izetlen mert nem pirike termesztette otthon..hanem mert idő előtt leszedik.
"A szamócát, málnát, szedret, ribizlit továbbra sem gépek fogják szedni, mert nincs hozzá technológia."
https://www.e3s-conferences.org/article ... _07002.pdf
Pont hogy van, ezért is írtam, hogy a jövő nem a humánerőforráson fog alapulni a gyümölcs/zöldségszedésben. Ha rákeresel a mechanical harvesting kulcsszóra akkor egy új világ fog megnyilni a számodra.
Fél éves a fiam. Vele még nincs sok tapasztalatom, de 39 éves koromra elég sok ismerős és családtag gyerekét láttam felnőni és bizony sokaknál előjöttek a különböző figyelemzavarok tünetei. Egyik legkárosabb a TV, telefon, tablet triumvirátus és az ideje korán elkezdett rajzfilmek nézése. Sajnos napjaink egyik leggyakoribb betegsége a digitális autizmus, ami tünetileg semmiben nem különbözik a normál autizmustól, csak ezt a TV, telefon, tablet hármas váltja ki. Ez a hármas az egyik legbrutálisabb pusztító eszköze a fejlődő idegrendszernek. Nagyon érdekes téma ez is, bár ezt még csak tanulomRealista24 írta:Senki nem mondta, hogy nem létező dolog a hiperaktivitás, de manapság bárkire ráfogják, aki eltér a normálistól.kiserik írta:
Is-is. Létezik a szülői lustaság, nagyon is, ebből eredeztethető például a hiperaktivitás is, ami nem egy divatos kitaláció, hanem létező dolog és igen, külön foglalkozással el lehet ezekkel a gyerekekkel jó eredményeket érni, de a magyar oktatásban erre nincs se idő, se ember. A szülő persze nem fog külön foglalkozni az ilyen gyerekekkel, mert pont emiatt lettek figyelemzavarosak, mert nem foglalkoztak velük eleget. Millió szám látja az ember, hogy egész picike gyerekek is már a TV, tablet előtt esznek, töltik az idejük nagy részét, mert az úgy egyszerűbb, hogy csak egy páldát említsek, de olyan egyszerű gyereknevelési eszköz, mint a mesélés szóban is kihaló félben van.
Egyébként meg pont ugyanazt írod le, amit én.
Ha a szülő több időt szánna a gyerekére, akkor a gyerekek tanultsága sokat nőne. Ahogy te is írod, olvasni nekik, olvasni velük, olvastatni őket. Megtaláni, ami leköti és érdekli őket. De nem kell ilyen messze sem menni, beszélgetni velük, beszéltetni/meséltetni őket.
Ha jól gondolom, nincs gyereked.
rendben, akkor nevezzük állattenyésztésnek.Swineherd írta:
Azt mondjuk pont nem, mert semmi köze a kertészethez.